Minder stress, meer plezier in werk en privé?

Vitaal zijn in hoofd, hart en lijf is de basis voor een gezond en gebalanceerd leven

Leven of werken zonder stress is niet mogelijk en als de spanning te hanteren is, is het prima. Je bent alerter, je motivatie neemt toe. Zelfs je werkplezier kan toenemen omdat je uitgedaagd wordt. Door stress presteer je vaak beter. Verlies je het overzicht en raak je overspoeld door gedachten en emoties wordt het lastiger.

Over de eendaagse training Vitaal Hart

In deze training oefen je vaardigheden en mindsets om uit deze worsteling te blijven en met meer plezier te werken. Het lijf geeft je signalen als de werkdruk of stress te veel wordt. Luister met aandacht naar wat je hoofd, je hart en je lijf je vertellen. Dan kun je tijdig reageren op toenemende druk. Stress is niet een probleem van jou alleen. Steeds meer psychiaters en wetenschappers zijn ervan overtuigd dat oorzaken te vinden zijn in de druk van de huidige moderne maatschappij.
Inzicht in interne en externe factoren die stress veroorzaken, helpen om duidelijk grenzen aan te kunnen geven.

Als je met een Vitaal Hart werkt, werk je vanuit jouw waarden. Dat maakt je werk zinvol. Je weet wat jouw werkplezier vergroot. Kunnen werken vanuit je hart geeft energie. Je creëert veerkracht en kunt makkelijker met stressvolle situaties om gaan.

In mijn aanpak combineer is moderne training – en coachingsmethodes met inzichten en gezondheidsoefeningen uit de Oosterse vechtkunst Kung Fu. Leren door ervaren en doen. Dat maakt de stap naar toepassen in je werk en leven makkelijker.

Meld je aan 

Praktische informatie 

Data:  30 maart bij Noord Straalt in  Amsterdam
Kosten particulieren € 135,-  incl 21% btw
medewerkers van bedrijven/organisatie € 225,- incl 21% btw
Vroegboekkorting van 15 % bij aanmelden voor 25 februari  Je betaald dan resp. € 105,- of € 192,-

SKJ 
De training Omgaan met stress bij werkdruk voor (jeugd)zorg professionals is geaccrediteerd bij het SKJ!  Incompagny trainingen voor teams zijn mogelijk. De training valt onder formeel trainen en levert 9,5 accreditatiepunten op. Je kunt contact opnemen voor meer informatie

Resultaten na de training

  • Je herkent signalen van stress
  • Je kent impact en werking van stress in je lichaam, je hart en je hoofd
  • Je bent je bewust wanneer je in je overlevingsstand staat
  • Je hebt vaardigheden om stress te hanteren en te verminderen
  • je kent je prioriteiten en kunt je grenzen aangeven
  • Je blijft kalmer, zelfs bij conflicten
  • Je maakt een persoonlijk plan van aanpak om vitaal en met plezier te werken
  • Je weet wat voor jou belangrijk is in je werk en kunt daaraan vorm geven
  • Je hebt meer veerkracht en draagkracht

    Meld je aan 

Het programma 

    • telefonische intake
    • een trainingsdag
    • zelfstudie
    • twee telefonische coaching sessies.

Wat kun je verwachten?

De stressmonitor
De stressmonitor is een APK voor je werk en je leven. Het geeft je inzicht jouw vitaliteit met betrekking tot  jouw mentale, emotionele en fysieke belastbaarheid. Je maakt een balans op: Wat zijn energielekken en wat geeft energie, voldoening en plezier in je werk?

Kennis over stress, emoties en spanning
Inzicht in de werking van stress en emoties op je lichaam, je denken en je handelen aan de hand van theorie, interactieve ervaringsoefeningen, video en reflectie. Theorie over communicatie bij stress, emoties en conflicten.

Van vechtmodus naar veerkracht
We onderzoeken welke waarden voor jou belangrijk zijn en hoe je deze kunt verbinden met je dagelijkse werksituatie. Daarnaast is er aandacht voor bewustwording van jouw vechtmodus. Wanneer sta jij in de vecht, vlucht of bevriezen modus? Dit zijn overlevingsmechanismen die stress en conflicten kunnen aanwakkeren. We bespreken aan de hand van praktijksituaties in welke vechtmodus je meestal opereert. Werken vanuit een vechtmodus geeft spanning. In diverse oefeningen ervaar je hoe je stress van jezelf en de ander kunt ombuigen en hanteren. Daarvoor werken we met oefeningen voor je lijf, hart en hoofd.  Toepassen van effectieve gesprekstechnieken en begrenzingen aan gedrag vormen een onderdeel van de training.

Vitaliteitplan
Je maakt een persoonlijk vitaliteitplan. Dit is je persoonlijke plan van aanpak waarmee bij stress, werkdruk en conflicten. In de coaching-sessies na de trainingsdag volgen we jouw vitaliteitplan.

Meld je aan of 

Neem contact op voor praktische informatie over de training 

Blijf op de hoogte via de nieuwsbrief